Inlägg

Från mig till er!

Bild
Hello!  Hur har ni det där i kylan?? Har det ganska så bra, men har frusit så gott som hela veckan - förutom idag. Vart tog värmen vägen. Hittelön lovas till den som hittar den och returnerar! Hah!
Jag har inte så mycket nytt att komma med förutom ett tips på mitt favvo morgonmål just nu:

Kallgröt. 
Jag dör godhetsdöden och en av de frukostar som faktiskt håller mig mätt.
På mitt sätt:
1.5 dl turkiskjuggi 1.5dl havregryn  2msk chiafrön 2msk linfrön  Bär
Rör  ihop på kvällen och ät följande morgon. Brukar också hacka på lite olika nötter.
Ibland lägger jag i bären först på morgonen. Beror på om de är från frysen eller färska.
Så lätt, färdigt bara ätt äta på morgon, mättande och gött!                                            Testa vetja!

BalansN

Bild
Hur lätt går det inte över styr. För mig kan träningen lätt bli manisk. Tidigare i alla fall. Och hann jag inte till gymmet åtminstone 4 ggr på en vecka så hade jag misslyckats och kände mig skit. När jag kommit till det stadiet visste jag att det gått för långt. Det var fortfarande roligt och jag ville dit. Men det blev ändå för mycket och stress genast om jag hamnade stryka en dag ur kalendern pga att ngt annat dök upp.




Nu har jag äntligen efter en kurvig väg hittat balansen. Tränar nu 2-4ggr i veckan. Utan stress. 2 ggr måste jag hinna med pga att humöret annars stupar rakt ner och kroppen blir trött. Men det stör mig inte om jag inte hinner mer och min kropp mår inte sämre. Har istället orkat köra små övningar hemma. Mitt maniska beteende har gått över. 

Och jag kan tom äta en glass 2 ggr på en vecka. DET ni, det är stora grejer. Och utan dåligt samvete och rädsla för att bli smällfet igen. 
Nu har jag kommit långt. Jätte långt!  Och jag är så stolt över mig själv. 
Men en sak är…

Det viktigaste just nu

Bild
För mig är det absolut tre viktigaste sakerna just nu gällande träningen de: 
1) att det är roligt! För hur lätt tappar man inte motivationen om det bara känns motigt att dra sig till gymmet. Försöker tänka istället.. "hmm  vad ska jag hitta på idag för roligt". Känner efter vad jag har lust med. Men är ändå viktig med att hela kroppen hamnar jobba och någo slappas är det verkligen inte! 

Man kan ju faktiskt svettas och ha roligt!

2) att det känns bra i kroppen efteråt. Jag vill gå från gymmet och känna mig nöjd. Inte lämna ngt på hälft och känna att jag misslyckats med ngt. Är det tex en trög dag då kroppen väger 10 tusen kilo och huvudet ännu mer. Ja då tar jag lite och lättar på vikterna. Men jag kör mitt race.  Och jag gör det bra. Och det känns bra efteråt.
Alla dagar är ju inte bra. Och man har dåliga gymdagar också då allt känns skit och jävligt tungt.  Men då anpassar man sig efter det och går ut nöjd ändå!


3) att jag märker att kroppen mår bra -även utanför gymmet.…

W o W

Bild
Hello!
Hoppas ni alla haft en trevlig helg. Det har jag haft, en av de ROLIGASTE på länge!
Då menar jag riktigt riktigt rolig! 
Slutade nattskiftet kl 9 på lördagsmorgon.  Körde hem och hängde med Basti och Liam en stund innan väskan packades med nödvändigheter och resan fortsatte till Esbo. Och därifrån vidare till Kaisaniemen puisto. 
Jag var så förväntansfull och full av energi.  Men också nervös. 
Väri este juoksu. Rekommenderar verkligen!
Sån fiilis dit inne på området. Och världens roligaste uppvärmning. Fick shake that ass något! 
Klara färdiga gå!


Roliga hinder och fina vyer! Och jag orkade jogga/länka hela 5km. DET har jag ALDRIG gjort förut.   Har börjat och gett upp efter 200m. Hah! Men jag klarade det! Hade motivation och tydligen bättre kondis än jag trodde.  



Kanske jag ska försöka variera gymmet med lite spring emellan? En till hobby.
Nästa år igen! Om jag inte stressar ihjäl mig inför bröllopet :D
Ikväll har denna soccermom stått och sålt biljetter på en fotbollsmatch…

Hallå ni där ute!

Bild
1 - Älskar att träna Love Love L O V E !
2 - lycka är att hinna till gymmet (3-) 4 ggr i veckan. L Y C K A !


3 - humöret är mkt bättre 
4 - har 1000 ggr mer energi 
5 - min nacke och axlar tackar extra mkt
Men 
6 - min hud är mkt torrare pga betydligt mer duschas.. måste smörja in mig ännu mer.
7 - mitt hår har blivit "tristare".. pga att det oxå nu tättas mer. 
8 - mitt face har fått en så fin lyster och ser brunare ut.  Men... pga svett så här det uppstått finnliknande grejer. Inte mkt. Men lite. Och jag som aldrig nästan haft finnar stör mig lite på det.
Så ni som tränar ofta. Ganska ofta. Gör ni ngt extra för ert hår eller face?

Och så måste jag nog konstatera att skit mat = skit träning.. 
För det första så blev det ofrivilligt 5 dagar paus pga inte tid och kort som gått ut och jag inte hann förnya och stängd reception pga 1maj.
Så blev det ju mjöd och munk på vappen och första maj. Och så.. 
Dålig mat, det gjorde så att musklerna inte orkade. Det var tungt och trögt. 

Just det

Bild
Känslan när man skrivit klart all text och raderar det i misstag.. .
Well well..
Maj. Första maj. Äntligen. Vår. På riktigt. Men ännu hela sommaren framför.  Denna sommar jobbar jag. Därav inget inplanerat i kalendern. Förutom provinssi. Je!
Utan kommer att försöka ta dagen som den kommer och njuta till tusen.  
Vill vi simma, då far vi och simma. Vill vi chilla, då gör vi det. Vill vi åka karuseller, då åker vi till typ borgbacken. 
Ja, ni fattar.
Hur skönt, att inte ha kalendern och sommaren fullproppad! 



Inte min tid längre

Bild
Förr, innan barnen föddes var vappen en enda stor fest. Party party!
Sen barnen kom har det varit all about the balloons. Mjöd. Munk. Tid tillsammans. 
Blåsa upp ballongerna älskar Linus och Felix. Medan Liam orkar leka med dem hur länge som helst!
Började vappen med jobb och dagis.  Sen blev det god mat, jätte kaniner, ponnyn, lekpark. Och massa SOOOOOL 🌞 
H Ä R L I G T 

Glada vappen på er!